dilluns, 28 de novembre del 2011

Un exemple de blog recull d'informació

El curs passat, i com a suport per un curset del SAC, vaig crear el blog LaTeX avançat on vaig escriure algunes entrades amb comentaris sobre el desenvolupament del curs i, fonamentalment, enllaços a informació que pensava podia ser útil pels participants.

L'experiència personal de crear-lo i posar-hi informació fou positiva, però respecte de la seva utilitat ja en tenc els meus dubtes. Això és el que més m'interessa d'aquest curs, com puc aprofitar els blogs en les assignatures que me toca impartir.

No n'hi ha prou amb posar la informació a l'abast dels estudiants, ja que en fan el mateix cas que de les referències bibliogràfiques de les guies docents. Després cal aconseguir que llegeixin aquesta informació i que participin activament amb comentaris, dubtes, noves aportacions, etc.

1 comentari:

  1. Hola Ignasi,

    Estic d'acord amb tu i ho vaig comentar en una de les primeres entrades del bloc: la part tècnica del maneig del bloc no és dificultosa ja que l'eina blogger és molt intuitiva. El dificil és que l'estratègia didàctica resulti exitosa i interessant pels alumnes. Que si ens proposam que els nostres alumnes participin activament hauríem de trobar la fòrmula pq aquests es sentissin còmodes i participassin sense que una qualificació els condicionàs la freqüència.

    La meva opinió és que el bloc fos una part del treball de classe, en aquest cas la participació no és voluntari, i que estiguès contabilitzat la seva dedicació en el cronograma.
    Els continguts han de ser interessants per ells i molt ben seleccionats.

    I finalment, decidir quin rol té l'alumne: els alumnes s'han de guanyar poder ser autors.

    Són idees que expòs i que cada un pot reflexionar sobre quines mesures podríen ser les més adequades per que la participació i qualitat de les intervencions millorassin.

    Salutacions; Isabel Torrandell

    ResponElimina

Lllista de Blogs dels participants al curs